Bij Lancôme zetten we ons in om producten aan te bieden die hervulbaar, navulbaar of recycleerbaar zijn.
Zo bieden we je duurzame oplossingen voor een verantwoorde levensstijl.
DOOR VERANTWOORDE CONSUMPTIE AAN TE MOEDIGEN
Als een van de toonaangevende luxe beautymerken hebben we de verantwoordelijkheid om onze impact op het milieu te beperken. We bieden onze consumenten producten aan die hervulbaar, navulbaar en recycleerbaar zijn, zodat ze zelf duurzamere consumptiekeuzes kunnen maken. Sinds 2018 hebben we dankzij de navulcapsules voor de Absolue-crème maar liefst 250 ton minder glas gebruikt. Zo is Idôle sinds 2019 hervulbaar bij een speciale fontein in geselecteerde verkooppunten.
LEEF VERANTWOORD IN HET KORT
In 2022 hebben we de hoeveelheid plastic in onze koffers met 90% teruggebracht.
In 2023 zijn al onze verpakkingen voor huidverzorgingsproducten vrij van cellofaan.
Door eco-vriendelijke en lichte verpakkingdesigns dringen we het gebruik van materiële hulpbronnen terug (316 ton glas, 251 ton PET/cellofaan).
HERVULLEN
Idôle is sinds 2019 hervulbaar bij speciale refill-fonteinen.
In 2025 zullen alle bestverkochte parfums van Lancôme hervulbaar zijn.
In 2025 zullen alle bestverkochte parfums van Lancôme hervulbaar zijn.
RECYCLEREN
We gebruiken niet alleen nog meer gerecycleerde materialen in onze verpakkingen, we werken ook samen met recyclingexperts om lege verpakkingen te hergebruiken die door onze klanten zijn gerecycleerd.
NAVULLEN
Absolue Soft Cream is sinds 2018 navulbaar met een capsulesysteem. In 2025 zullen al onze bestverkochte huidverzorgingsproducten navulbaar zijn.
MILIEUVRIENDELIJKE WINKELS
We willen onze verkooppunten heruitvinden om milieuvriendelijker te zijn. Onze flagshipstore in Parijs is druk bezig met het behalen van de Leed Gold-certificering.
Al onze in-store designs zullen in 2021 ook ecovriendelijk zijn.
Al onze in-store designs zullen in 2021 ook ecovriendelijk zijn.
ONZE “GROENE REGELS” VOOR VERKOOPPUNTEN
- Stimuleer het gebruik van FSC-papier, karton of hout voor tijdelijk verkoopmateriaal en vermijd batterijen of magneten.
- In permanente verkooppunten gebruiken we uitsluitend ledverlichting.
- Onze displays zijn gemaakt van 100% gerecycled polyester.
- Onze plastic trays zijn vervangen door karton. Dit leverde een besparing op van 36 ton plastic en 300 000 magneten in 2020.
MILIEUVRIENDELIJKE WINKELS
We willen onze verkooppunten heruitvinden om milieuvriendelijker te zijn. Onze flagshipstore in Parijs is druk bezig met het behalen van de Leed Gold-certificering.
Al onze in-store designs zullen in 2021 ook ecovriendelijk zijn.
Al onze in-store designs zullen in 2021 ook ecovriendelijk zijn.
ONZE “GROENE REGELS” VOOR VERKOOPPUNTEN
- Stimuleer het gebruik van FSC-papier, karton of hout voor tijdelijk verkoopmateriaal en vermijd batterijen of magneten.
- In permanente verkooppunten gebruiken we uitsluitend ledverlichting.
- Onze displays zijn gemaakt van 100% gerecycled polyester.
- Onze plastic trays zijn vervangen door karton. Dit leverde een besparing op van 36 ton plastic en 300 000 magneten in 2020.